In onze serie 'Wij zijn Careermaker' stellen wij één voor één onze collega’s voor. Op deze manier leer jij ons goed kennen, en weet jij wie er achter de schermen hard aan het werk is voor zowel kandidaat als opdrachtgever. Deze week stellen we je voor aan Emma Huis.
Wie ben je en wat is je functie binnen Careermaker? Ik ben Emma Huis, ik ben 22 jaar oud en ik woon in Maassluis. In mijn vrije tijd doe ik aan paardrijden, houd ik ervan om lekker met vriendinnen op een terras te zitten en ga ik graag op reis. Ik ben sinds kort in dienst bij Careermaker als Recruiter in het team Klantcontact. Hiervoor heb ik de opleiding Hotel Management aan het Zadkine College gevolgd. Helaas was dit niet helemaal waar mijn passie lag, vandaar de overstap naar een baan als Recruiter!
Hoe ben je ooit bij Careermaker terechtgekomen? Ik ben bij Careermaker terecht gekomen via Zoë, een oud collega van mij. Voorheen was ik werkzaam in Portugal als barmedewerkster. Wegens Corona ben ik gedwongen terug te gaan naar Nederland. Eenmaal hier aangekomen was de twijfel groot: verder studeren of op zoek naar een vaste baan. Toen Zoë dat hoorde heeft zij mij erg veel verteld over het werk als Recruiter bij Careermaker en werd ik meteen enthousiast!
Wat zijn je voornaamste werkzaamheden? Ik houd me voornamelijk bezig met de vacatures voor onze opdrachtgever Delta Fiber. Ik werf de kandidaten. Als ik een geschikte kandidaat gevonden heb, geef ik hem/haar een belletje. Is dit een leuk gesprek? Dan plan ik een kennismakingsgesprek in om elkaar beter te leren kennen, te achterhalen wat diegene zijn/haar motivatie en ambities zijn en om het functieprofiel beter toe te lichten. Na het kennismakingsgesprek doe ik een referentiecheck bij een vorige werkgever om te bevestigen wat de kandidaat mij tijdens het gesprek verteld heeft. Hierna schrijf ik een voorstel naar de klant. Dit is een samenvatting van het gesprek waarin ik kort toe licht wat de kandidaat zijn/haar ambities zijn, vorige werkervaringen zijn en waarom ik de kandidaat geschikt vind voor de functie. Is de klant enthousiast, dan gaat hij/zij op gesprek. Als ook de klant positief is, mag de kandidaat aan de slag! Tijdens de loopbaan van de kandidaat, blijf ik de gehele periode zijn/haar contactpersoon.
Waar kan een kandidaat/klant voor bij jou terecht? De kandidaat kan bij mij terecht voor al zijn/haar vragen of opmerkingen. Als ik het antwoord niet heb, is er altijd wel een collega die de vraag kan beantwoorden.
Hoe ziet de start en de rest van jouw ideale (thuis)werkdag eruit? Ik begin graag met een lekker bakje koffie! Even bijkletsen met mijn collega’s en erna ga ik als eerst aan de slag met wat administratieve taken. Rond 11:00 begin ik vaak met het bellen van kandidaten, het voeren van gesprekken en searchen van nieuwe kandidaten op de jobboards.
Wat is je favoriete muziek tijdens het werken? Of hou je juist van stilte? Ik heb niet echt een muziek genre die favoriet is. Zolang het een beetje vrolijk klinkt, ben ik al snel tevreden! Als ik me echt even wil focussen doe ik vaak mijn oortjes in om me even af te sluiten van het geluid van alle collega’s om me heen. We bellen allemaal erg veel met kandidaten en klanten, het kan dus best rumoerig zijn.
Liever op kantoor werken of thuis? Ik werk liever op kantoor dan thuis! We hebben een erg gezellig team en het is natuurlijk makkelijker om even iemand aan te spreken i.p.v. te bellen of mailen met een vraag. Het moment dat ik me echt wil focussen is het natuurlijk wel fijn om even de rust op te zoeken. Gelukkig hebben we wat kantoortjes waar je even in je eentje kunt zitten.