Klantcontact specialisten: ontzorgen en zorgvuldig selecteren voor CED/SOS International

Een voorselectie met aandacht

Uitzendkrachten vinden voor een alarmcentrale. Dat is niet niks. Careermaker werkt inmiddels vier jaar samen met CED, een schademanagementbedrijf in Capelle aan de IJssel. Hieronder valt de tak SOS International. Een bijzondere samenwerking, omdat SOS International verantwoordelijk is voor spoedeisende hulp in het binnen- en buitenland. Wij spraken Danielle Kruit, HR Business partner bij CED. Voor CED en SOS zoekt ze geregeld nieuwe medewerkers die precies weten wat ze moeten doen. 

De juiste profielen vinden

Bij SOS International zijn goede hulpverleners altijd nodig. Uitzendkrachten die empathisch zijn. Maar ook krachten die begrijpen dat vier uur lang bellen commercieel gezien niet handig is. Van schade-experts die woningen en voertuigen beoordelen bij CED tot de telefonisch hulpverleners bij SOS International. De organisatie moest veel van deze specialisten vinden, en snel ook. 

Dit doel kon behaald worden door samenwerkingen aan te gaan met verschillende bureaus. Deze bureaus stellen verschillende kandidaten voor om uit te nodigen tijdens speciale wervingsdagen. Hoewel de opdracht hetzelfde is voor elk bureau, mist Danielle soms de persoonlijke aanpak in de uitvoering. Hierdoor kan het voelen alsof CED één van de vele klanten is waar de partijen voor werken.

“De recruiter is hier elke week. Zij is goed bereikbaar voor onze teammanagers en de uitzendkrachten. Zij ziet precies wat er speelt en hoort wat er leeft”

Selecteren met aandacht en aanwezigheid op locatie

Gelukkig maakt de aandacht van Careermaker het verschil. Onze recruiter is wekelijks op locatie om contact te houden met de managers én de uitzendkrachten. Hierdoor weet je simpelweg wat er speelt. En wat er nodig is. Dat maakt de lijntjes kort en oplossingen goed.

Omdat Careermaker de organisatie door en door kent, leveren we de profielen die écht passen binnen SOS. Het vertrouwen is zo groot, dat we als een van de weinige bureaus kandidaten direct mogen aanmelden voor wervingsdagen. Geen cv’s meer heen en weer, maar ontzorgen met vertrouwen.

Nog een pluspunt? CED/SOS zoekt krachten rondom Rotterdam. Toevallig is dit ons speelveld. De pareltjes voor klantcontact weten wij er dus uit te vissen.

“Ik merk dat ze met aandacht te werk gaan. Onze vacatures zijn prioriteit voor hen. Met aandacht selecteren ze kandidaten, waardoor ik zeker weet dat het uitzendkrachten zijn die daadwerkelijk bij ons passen”

Het resultaat: op een rijtje

  • Vier jaar een samenwerking die staat als een huis
  • Ongeveer 30% van de uitzendkrachten komt via Careermaker
  • Kandidaten kunnen sneller worden uitgenodigd
  • Betere aansluiting op de cultuur van CED/SOS International

De diensten: van werving tot professionele selectie

  • Werving en selectie van telefonische hulpverleners
  • Wekelijkse aanwezigheid op locatie bij SOS International
  • Ondersteuning uitzendkrachten en teammanagers
  • Meedenken over cao’s, verzuim en HR-zaken
  • Deelname aan wervingsdagen en informatiebijeenkomsten

Callcentermedewerkers gezocht?

Bij Careermaker denken we met je mee. Afhankelijk van het profiel dat je zoekt, gaan wij voor je aan de slag. Of dit nou empathische callcentermedewerkers zijn die op cruciale momenten scherp kunnen blijven, of juist commerciële klantcontact medewerkers die alles uit een belletje weten te halen. Onze gerichte selectiestrategie stemmen wij volledig af op wat nodig is voor jouw organisatie. Dit deden we bijvoorbeeld ook voor DELTA Fiber

Neem gerust contact met ons op om te sparren over een passende oplossing.